The Right Way To Handle Onboarding and Reboarding
Když jsem byl na vysoké škole, měl jsem nešťastnou službu jako servírka v restauraci v obchodním centru. Nástup na palubu sestával z kousku papíru, na kterém bylo, že vím, že si musím koupit uniformu – zelenou zástěru a polokošile s vyšívanými Společnost Bay Back Veslování a místo, kde se podepíše, že budou zaplaceny z prvního šeku. Zahrnovalo to také chlapíka, který mi řekl, kde je koupelna, a poslední pokyn „zastínit Mika“.
Mike nebyl trenér.
Při servírování dezertu a po jeho výslovném požadavku jsem naprosto selhal podávejte pouze jednu odměrku zmrzliny, zákazník před svým stolem řekl: “Co to sakra je?” a požadoval více. Rozzlobil se a zavolal vedoucího. Pak jsem vydržel oblékání od svého manažera před stolem osmi patronů.
Ano, já naučil se.
Dozvěděl jsem se, že mě hodili do bazénu a řekli mi, abych plaval.
Tato zkušenost ovlivnila všechny onboardingy, které jsem pro své klienty v průběhu let vytvořil.
Na nástup by měl zaměstnanec pečlivě připravit.
Tolik maloobchodníků se snaží obsadit pozice kvůli vysokému obratu a nejistotě ohledně budoucnosti.
Zde je tajemství…
Čím lépe zaměstnance přijmete, tím je pravděpodobnější, že zůstane.
A naopak.
Co je onboarding pro zaměstnance maloobchodu?
Onboarding, jeden z nejnáročnějších pracovních přechodů, zahrnuje všechny podrobné kroky, které používáte k tomu, abyste zaměstnance – a váš tým – připravili k úspěchu. Základy registrace obvykle zahrnují:
- Výplatní den
- Prohlášení o poslání
- Nemocné politiky
- Řetězec velení
- Pokyny pro obtěžování
- Kdy přijet, kde zaparkovat
- Kodex oblékání
- Postupy čištění
- Zaměstnanecká sleva
- Mimořádné události jako krádež, zemětřesení, aktivní střelec, požár atd.
Větší maloobchodníci budou zahrnovat školení o dodržování předpisů, akciové opce, vzdělávací kredity, zdravotní pojištění a další.
Většina standardních vstupních procesů je zaměřena na orientaci nového spolupracovníka do obchodu, nikoli na plánování jeho dlouhodobého vztahu se zákazníky. a maloobchodní značkou.
Co často není zahrnuto, je:
- Radost z používání vašich produktů
- Představení celého vašeho týmu – hledání něčeho společného, soudržnost týmu
- Identifikace 5 nejprodávanějších položek
- Kdo je váš zákazník
- Co dělat, když je to pomalé
- Hodnota učení se namísto dělá
- Připravte půdu professional pokračující trénink
- Možnosti růstu, jak se stát dlouhodobými zaměstnanci
Co způsobuje špatné zážitky z onboardingu?
Dívat se na tuto orientaci – podobně jako na jakýkoli trénink – jako na něco, co je třeba získat přesnení základem úspěchu vaší značky a vašeho týmu.
Jaké jsou náklady na líný nebo neexistující onboarding?
Podle Kronos a Human Capital Institute 57 % dotázaných uvedlo, že nedostatek šířky pásma pro manažery je překážkou správného onboardingu.
Ano, když řeknete: „Jsme příliš zaneprázdněni na to, abychom trénovali“, může vám zabránit, abyste dosáhli úspěchu vašich maloobchodních prodejen.
Jaká je výhoda dobrého onboardingového programu?
Podle Recruiting Day-to-day je u 69 % zaměstnanců, kteří mají pozitivní zkušenost s nástupem, větší pravděpodobnost, že u zaměstnavatele zůstanou.
Efektivní onboarding snižuje míru selhání a zvyšuje zapojení a udržení zaměstnanců.
Navíc standardizovaný onboarding také vede k 50% zvýšení produktivity.
Přemýšlejte o tom, až budete příště své posádce říkat té staré pile: “Když se můžeš opřít, můžeš čistit.”
Takže ano, investice do začleňování zaměstnanců k úspěchu má inteligentní návratnost, ale vyžaduje to čas.
Když je onboarding narychlo jako kontrolní seznam, který má být dokončen co nejrychleji, jste připraveni na to, že se kolegové musí učit – jako já v té restauraci – pouze z chyb. Když se jedná o proces, kdy žák dosahuje quick vyhrává, zvyšuje to motivaci a důvěru ve vaše nové zaměstnance.
Ano, když jedete autem příliš rychle a dostanete pokutu za překročení rychlosti, naučíte se dávat si pozor – ale stále dostanete lístek.
Podobně, zatímco jsem se dozvěděl, že se Mike s tou zmrzlinou mýlil, zákazník byl příliš naštvaný na to, aby si ji užil – i když jsem přidal tři kopečky. A byl jsem pryč během několika týdnů poté a další zkušenosti ve mně zanechaly pocit nepřipraveného a zranitelného vůči veřejnosti.
Dalšími nevýhodami v důsledku špatného začlenění je, že se zaměstnanec nikdy nedozví, jak vypadá úspěch na vaší prodejní platformě se zákazníky, jaký výkon musí dosáhnout, aby získal plat, nebo jaké jsou vaše standardy zákaznických služeb a prodeje.
Přesto maloobchodníci přijímají zaměstnance rychleji než kdy jindy, aby se pokusili zůstat otevřeni.
Chápu to, ale vaším cílem není dostat tělo na podlahu… potřebujete, aby bylo lépe vyškoleni podle vašich očekávání než kdy předtím.
Nákupní šílenství je totiž u konce.
Už jen tyto důvody by vás měly přimět k tomu, abyste se znovu podívali na to, jak představujete nového zaměstnance na prodejní ploše.
Onboarding je záměrný.
Měří se.
A je zesílený.
Je to váš nejlepší pokus o vytvoření zákaznického servisu, o kterém budou lidé nadšeně.
A reboarding není jiný…
Co je reboarding?
Reboarding – re-onboarding – je opětovné uvedení zaměstnanců na pracoviště po delší době nebo může sloužit jako potvrzení, že procesy a postupy byly od nástupu zaměstnance aktualizovány.
Věci jako nová technologie, odeslání z obchodu a on the web vrácení jsou samozřejmé, ale co značkový zákaznický servis?
Co říkáte na nové zásady CRM týkající se sledování?
A co nové programy professional tajemné obchody nebo srovnání prodejců?
Vždy existuje důvod, proč dělat své zaměstnance chytřejšími – novými i ostřílenými. Sdílené znalosti jsou důležité při vytváření efektivního týmu.
Podle Harvard Small business Critique „skvělé onboarding pomáhá jednotlivci znovu získají sebevědomí a zkrátí čas, který jim trvá, než se vzchopí. Noví zaměstnanci však nejsou jediní lidé, kteří by mohli těžit z tohoto typu strukturované podpory. Právě teď, každý ve vaší společnosti potřebuje nějakou formu onboardingu.“
I když se takový proces může zdát jako něco, co můžete projít jako kontrolní seznam, vaším cílem není dostat se přes toale aby vaši zaměstnanci dosáhli porozumění.
Jak často říkám: „Trénink je něco, co děláš nic, co jsi udělal.”
Co děláte se svým maloobchodním týmem, který tam nějakou dobu působí?
Mohou být hrdí na znalosti produktů a obecně vědět, jak dělat svou práci, a pokud jste nemluvili o průběžném školení, mohou se cítit podceňováni nebo diskreditováni. Koneckonců mají pocit, že to, co udělali, bylo dost dobré na to, aby byli ve vašem obchodě zaměstnáni na dlouhou dobu.
Jedním z klíčů k opětovnému nalodění je tedy jeho správná prezentace. Není to o něčem, co vaši zaměstnanci udělali špatně. Reboarding je navržen tak, aby zajistil, že všichni budou mít stejný herní plán pro to, co očekáváte. Je to integrace pro celý tým s pozitivními důsledky pro výkon, pohodu a inovace.
co to není?
Reboarding není tříhodinová schůzka v konferenční místnosti nebo jako jeden prodejce hardwaru, kterého jsem byl svědkem v Michiganu, když postavil zaměstnance před hromadu datovaných DVD na starém počítači Dell a řekl mu: „Podívejte se na ně všechny a pojďte se podívat mě, až dokončíš trénink.” Odešla z místnosti a nový nájemník okamžitě začal rolovat na svém smartphonu.
Co se oproti pandemii změnilo z hlediska výcviku?
Rok 2021 byl „Velkou rezignací“, protože lidé údajně navždy opustili pracovní sílu. Ve skutečnosti odešel do důchodu více než milion lidí. Ale rok 2022 se ukazuje jako „Velký návrat“ do práce.
Ano, věci se změnily.
Důchodci znovu vstoupili do pracovního procesu, protože jejich 401K nejsou tak robustní, jak si mysleli, inflace se prožrala do úspor a přiznejme si, že aktivní lidé, kteří by uměli tuto práci dobře vykonávat, se nudili.
Koneckonců, důvodem, proč se mnoho lidí dostalo do maloobchodu, bylo to, že se chtěli spojit s lidmi, a chybí jim to.
Vyřizování onboardingu a maloobchodního prodeje ve vašem obchodě je jen součástí vašeho Retail Managementu a jedním z nejdůležitějších.
Jsou věci, které se musí říkat a opakovat při různých školeních professional zaměstnance na částečný úvazek, na plný úvazek i sezónní zaměstnance, kvůli nimž může mít školitel pocit, že mu umře mozek. Vaše mise je důležitá a stejně tak i vaše postupy, ale opakování toho znovu a znovu může způsobit, že doručení zní, jako by přišlo od komika Rodneyho Dangerfielda.
Z tohoto důvodu může být užitečné vytváření úvodních videí. Nepoužívejte je však nadměrně, jinak to může vyvolat dojem, že se pupil stává kolečkem ve stroji. Vaším cílem od chvíle, kdy najmete zaměstnance, je dát jim pocit, že jsou nejdůležitější osobou ve vaší organizaci, takže totéž udělají pro vaše zákazníky a výsledkem budou prodeje za vyšší cenu.
Věděl jsi?
Jednou z méně známých funkcí mého školícího programu on the web maloobchodního prodeje SalesRX je naše schopnost nahrávat vaše nejlepší videa s informacemi o registraci a vysvětlení produktu přímo do platformy, takže každý dostane stejnou zprávu pokaždé, bez Mike interpretaci učení.