loader image

Prázdninové nákupy v roce 2022: Stav věcí

Halloween možná ještě není, ale „Holiday Creep“ je hmatatelnější než kdy jindy.

Vejděte do jakéhokoli obchodu a ucítíte to: Uličky Costco lemují masivní vánoční stromky. Walmart vystavuje „ošklivé“ vánoční svetry, adventní kalendáře a sady na zdobení sušenek. Když možná očekáváte, že ve slavné „dolarové sekci“ Targetu uvidíte trikové dobroty, najdete místo nich girlandu, ozdobné soby a ministromy. Prázdninová hudba vás bude brzy provázet po celou dobu vaší nákupní cesty (pokud již nezačala).

Pokud máte pocit, že se sváteční displeje objevují v obchodech každý rok dříve, je to proto, že jsou. A překvapivě je již v prodeji mnoho velkých lístků na dovolenou. Což může, ale nemusí být dobrá věc.

2021: Problémy se zásobováním během COVID

Očekávané problémy s dodávkami v loňské prázdninové sezóně vytvořily jedinečné podmínky nejen professional nervózní nakupující, ale také pro maloobchodníky. Abychom mohli předvídat současnou vánoční nákupní sezónu, pomůže vám zhodnotit tu v roce 2021.

Poté, co bylo v roce 2021 doobjednáno bezpočet produktů, společnosti k tomu vyzvaly zákazníky naplánujte si nákupy na dovolenou včas. Jejich slib byl silný: Nakupujte včas, abyste se vyhnuli zpožděním při dodání, zajistili si nejoblíbenější položky a ztratili drama nákupu dárků na poslední chvíli.

Maloobchodníci předpovídali, že nakupující naběhnou do obchodů s předem naplánovaným seznamem svátků a nebudou mít problém zaplatit plnou cenu.

Ale v očekávání zpoždění maloobchodníci přecenili spotřebitelskou poptávku o mnoho. A nyní mnoho z těchto položek z roku 2021 stále leží na policích (nebo ve skladu) v roce 2022.

Takže, v zajímavém zvratu, zásobování teď není problém, ale poptávka může být.

Přetížení zásob v roce 2022

V důsledku očekávání obrovské nákupní poptávky v roce 2021 nyní obchody po celé zemi sedí Zásoby 548,8 miliardy dolarů k červenci. Naprostý opak toho, co spotřebitelé očekávali minulou sezónu.

Obchody nyní udržují přetékající inventář všeho možného od svátečních pyžam po ozdoby na vánoční stromky a nejmódnější svetry loňského roku.

Co to tedy znamená pro letošní sváteční nakupující? A professional obchodníky?


Walmart se připravuje najmout dalších 40 000 spolupracovníků v různých rolích pro prázdninovou sezónu 2022, podle společnosti tisková zpráva.

Očekávejte velký, brzký a častý prodej

Rob Garf, viceprezident a GM, maloobchod a předseda klientského poradního sboru professional maloobchod ve společnosti Salesforce, řekl RETHINK Retail, že bychom měli očekávat další slevy, až se maloobchodníci přesunou k vyklízení zásob a dosažení zisku.

„Rok 2021 byl asi první mílí a uvedením produktů do domácího dodavatelského řetězce,“ řekl Garf. „Tento rok je především o ziskovosti. Jde o to zjistit, jak všechny ty náklady řídit. Nebudou je schopni absorbovat všechny – letos budou výraznější slevy.“

Vzhledem k tomu, že se maloobchodníci v roce 2023 snaží uvolnit místo na policích professional nové položky, zavedou výrazné, opakující se slevy mnohem dříve v sezóně.

Nakupující již byli svědky důkazů těchto masových prodejů již v říjnu tohoto roku. Ve Walmartu začaly prázdninové výprodeje 1. říjnaa Target’s následovaly 6. října slibně „více overall flexibility, snadnosti a hodnoty“ svým věrným nakupujícím.

Spotřebitelé nakupují méně

Váhavost nakupujících má dobrý důvod. Inflace vzrostla o 8,6 %, což je nejvyšší za poslední 4 desetiletíAmerické rodiny by mohly mít menší pravděpodobnost, že budou nakupovat dovolenou, zvláště když plyn, jídlo a bydlení zůstávají na historickém maximu.

V důsledku toho se již zdá, že se spotřebitelé více zdráhají natáhnout svůj rozpočet na nepodstatné dárky, místo toho nakupují méně a zaměřují se na položky s vyšší cenou.

Analytici společnosti Salesforce zároveň předpovídají, že spotřebitelé budou o letošních svátcích také méně loajální, protože budou hledat nejlepší nabídky.

„Spotřebitelé budou kupovat méně produktů za vyšší ceny, a proto bude velká konkurence, mnoho změn,“ řekl Garf. “Vidíme, že asi polovina spotřebitelů o letošních prázdninách vyzkouší novou značku při hledání hodnoty.”

Důsledky pro maloobchodníky

Podle Garfa, zatímco nakupující si užijí výrazně zlevněné sezónní položky, přetížení zásob, rostoucí náklady na pracovní sílu a palivo, stejně jako snížená loajalita spotřebitelů, budou pro maloobchodníky představovat výzvy.

“Bude to těžký zápas, pokud jde o zachování marže,” řekl Garf.

Následující dva měsíce budou ve znamení prázdninových nákupů. Budou zákazníci stále utrácet stejně jako v minulých letech? Odolávají inflačně smýšlející spotřebitelé letošnímu prázdninovému plížení – nebo prostě kupují méně položek, aby ochránili svůj již tak napnutý rozpočet?

Pokud existuje jedna věc, kterou si můžeme být jisti, maloobchodníci v roce 2023 budou muset začít přehodnocovat své strategie pro období svátků nad rámec velkých výprodejů a brzkého zavádění.

Leave a Reply