Green retailing: 5 easy-to-implement practices
Doba a stylish se rychle mění. Dnes, udržitelnost a zelené iniciativy jsou středem pozornosti. Planeta to bolí a maloobchod je rozhodně součástí problému. Proto uvědomělí zákazníci očekávají od značek a prodejců více.
V tomto článku budeme hovořit o zeleném maloobchodě a uvidíme, proč je nutné přijmout více ekologických iniciativ, abychom šetřili životní prostředí a uspokojili zákazníky. Přijmout zelený maloobchod však nemusí být tak snadné, jak se očekávalo. Podívejme se proč.
Co je zelený maloobchod?
Zelený maloobchod je definován jako přístup řízení šetrný k životnímu prostředí, který se zaměřuje na poskytování a dodávání zboží spotřebitelům, aniž by byla ohrožena bezpečnost životního prostředí. Jinými slovy, zelený maloobchod je o prodeji produktů nakupujícím a zároveň se stará o životní prostředí.
Zelený maloobchod zahrnuje ochranu životního prostředí s cílem zlepšit maloobchodní řetězec odstraněním odpadu. To vede ke zlepšení výroby a distribuce. Samozřejmě nelze dosáhnout 100% zeleného maloobchodu, ale je důležité snažit se být „tak zelený, jak je to jen možné“.
Boj o to, aby to bylo zelené a greenwashing
I když se může zdát snadné přejít z plastových obalů na ekologickou alternativu nebo snížit uhlíkovou stopu, zelený maloobchod je mnohem složitější. Dokonce i některé z největších, nejznámější společnosti mají problém dodržet své sliby, pokud jde o snižování uhlíku.
Mnoho značek tvrdí, že snížilo své emise uhlíku o 100 %, pravdou však je, že nedosáhly ani 40 %. Kromě toho, že se tyto značky nesnaží pozitivně ovlivňovat životní prostředí, ztrácejí i důvěru svých zákazníků. Zmínkou o tom, že přecházejí na ekologii, aniž by skutečně dodržely svůj slib, tyto společnosti praktikují greenwashing.
Greenwashing je postup, při kterém značky propagují své produkty jako ekologické, když nejsou, nebo propagují své ekologické iniciativy, aniž by podnikly nějaké kroky. Greenwashing se bohužel stal běžným problémem od doby, kdy se zákazníci začali více zajímat o životní prostředí. Ve snaze získat více zákazníků značky nakonec lžou, místo aby byly ekologičtější.
Zelené maloobchodní praktiky
1. Prodej ekologičtějších produktů
Jednou z nejlepších věcí, které můžete jako prodejce udělat, je poskytovat více produktů, které jsou udržitelné a šetrné k životnímu prostředí. Snažte se vybrat značky, které nepravdivě netvrdí, že mají ekologické produkty. Zaměřte se také na produkty, které nemají plastové obaly nebo které mají recyklované obaly, abyste snížili používání jednorázových plastů.
2. Poskytněte v obchodě recyklační programy
Skvělý způsob, jak jít ekologicky a povzbudit své nakupující, aby udělali totéž, je poskytnout ve vašem obchodě recyklační programy. Zákazníci mohou přinést svůj plastový odpad a získat kupon na různé produkty ve vašem obchodě nebo slevu.
3. Používejte displeje POP šetrné k životnímu prostředí
Pokud jde o propagační akce v obchodech, mnoho prodejců a značek stále používá lepenkové displeje. Mnoho z těchto materiálů se nerecykluje a nakonec znečišťují životní prostředí. Jedním ze způsobů, jak se tomu vyhnout a propagovat své produkty inovativním způsobem, je použití robotického POP displeje. Tokinomo je vysoce přizpůsobitelné a lze jej použít professional stovky kampaní.
4. Snížení emisí z dopravy
Zvyšte energetickou účinnost vozového parku, abyste se ujistili, že snížíte uhlíkovou stopu. Použitím plně elektrických vozidel můžete také zajistit, že budete méně znečišťovat životní prostředí, když doručujete produkty svým zákazníkům.
5. Zkuste použít solární panely
A konečně, dalším způsobem, jak jít ekologicky, je použití solárních panelů ke snížení spotřeby elektřiny. Solární panely se snadno instalují a mohou vám pomoci ušetřit spoustu energie a snížit náklady. Je to výhra pro vás i professional životní prostředí.
Toto je jen pár věcí, které můžete udělat professional to, aby vaše podnikání bylo o něco zelenější a svět byl lepší a méně znečištěné. Zákazníci očekávají od maloobchodníků více, pokud jde o ochranu životního prostředí. Proto je důležité zintenzivnit svou hru a zavést tyto osvědčené postupy co nejdříve. Nezapomeňte: Zelený maloobchod bude vždy trendy!